Prima pagină > Esee > Un peisaj scăldat in bătaia lunii și altul scăldat in lumina soarelui

Un peisaj scăldat in bătaia lunii și altul scăldat in lumina soarelui

Octombrie 23, 2012 Lasă un comentariu Go to comments

Intr-o dimineață m- am trezit cînd noaptea se îngîna cu ziua. Lumina lunii ce pătrundea prin geamul deschis și aroma dulce a florilor de măr imi aduceau in suflet bucuria primăverii. Am ieșit afară. Era o liniște absolută. In acea clipă mi se păru că sunt doar eu și luna pe această lume. Mă simțeam atit de liberă și nu vroiam să intru in casă. Însoțită de lună, pașii m-au purtat spre adîncul pădurii de lîngă casă, unde era un lac mic cu ape calde și limpezi ca lacrima. Iubeam  atit de mult colțișorul acesta de vis! Oglinda lacului privea cerul nespus de liniștit, iar valurile mici se jucau cu licăririle stelelor reflectate in ele.

Deodată la răsărit, se arătă o linie subțire ca de sînge. Creștea geana zilei, iar pe lac se deslușeau abburi misterioși. O fierbere de flăcări se inălța către cea din urmă stea a nopții, care se făcu albă-albă, tot mai albă, pină se topi in trandafirul zorilor.

Un val de lumină se revarsă pe pămint. El cuprinde cu brațele sale toată ființa naturii. Lumina trezește fiecare viețuitoare și îi inspiră a doua viață. Lumina soarelui pătrunde și in cel de mai nepătruns colțișor al globului pămintesc. Această lumină a soarelui este divină deoarece este sursa de viață a naturii și omului. Soarele cu căldura și lumina sa desface și descoperă orice mister al naturii.

Peisajul care imi place cel mai mult este cel scăldat in bătaia lunii deoarece imi place misterul, lucrurile supranaturale, iar natura este plină de mister și supranatural.

Lui Lucian Blaga iar plăcea peisajul scăldat in lumina soarelui deoarece poetul aspira mai mult spre cunoașterea naturii. Blaga ar ignora și ar respinge peisajul nocturn fiindcă noaptea inglobează in sine un șir de taine: ”…și-ntocmai mărește și mai tare taina nopții…”.

Categorii:Esee
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

