Acasă > Esee > O dimineaţă de vară

O dimineaţă de vară

Intr-o dimineaţă m-am trezit când noaptea se îngâna cu ziua. Lumina lunii ce pătrundea prin geamul deschis şi aroma îmbătătoare de aer proaspăt şi curat imi aduceau in suflet bucuria verii. Am ieşit afară. Era tăcere, cerul avea culoarea unui toporaş fumuriu. Deodată la răsărit, se arată o linie subţire ca de sânge. Creştea geana zilei, iar pe lacul din apropiere care privea cerul nespus de liniştit se desluşeau aburi misterioşi. O fierbere de flăcări se înălţa către cea din urmă stea a nopţii, care se făcu albă-albă, tot mai albă, pină se topi in trandafirul zorilor.

Păsările idn parc au inceput a cânta cu grabă şi cu bucurie mare. Stăteam atentă şi desluşeam tot mai bine cântecul lor biruitor şi limpede.

Răsăritul: e un eveniment care cauzează apariţia muzicii solemne in toiul datoriilor a firii omului de parcă intreaga fiinţă ar trebui să se ajusteze cu cosmosul şi să-l laude pe Dumenzeu pentru ziua cea nouă, să-l laude pentru toate creaturile care au fost vreodată şi care vor fi vreodată. Mă uit la soarele care răsare şi simt că acum deasupra mea cade responsabilitatea de a vedea ceea ce strămoşii mei au văzut.

Oricât privesc in zare, mă minunez de frumuseţea rochiilor verzi a copacilor cusută din mii de frunzuliţe, de florile ce se intrec la semănatul luminii, albinele ce trudesc să prefacă polenul de pe floare in miere şi candoare, jocul zglobiu al fluturaşilor pictaţi multicolor.

Toate aceste minunăţii te fac să crezi că vara te cheamă să te scalzi in ea.

Categorii:Esee
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

